Wanneer ondernemers aan het beheer van laadpalen denken, duikt vaak het doembeeld op van een bureau vol betalingsbewijzen en kleine facturen. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het MobilityPlus-platform neemt alle administratieve taken automatisch over. Dit zijn de twee mogelijkheden:
Kies je ervoor om (enkele van) je laadpalen publiek beschikbaar te maken, dan krijg je er meteen 550.000 potentiële gebruikers bij. Zij kunnen immers bij jou terecht met hun MobilityPlus-laadpas of die een van onze partners. Belangrijk: je bepaalt zelf aan welk tarief zij laden.
In de praktijk:
Je laat externe gebruikers laden aan 0,25 euro/kWh. Marco komt op dinsdag bij jou langs en laadt 10 kWh. In plaats van jou rechtstreeks 2,5 euro te betalen, verrekent MobilityPlus deze kosten. Een dag later doet Isabella hetzelfde, maar voor 20 kWh. Ook nu weer int MobilityPlus de gemaakte kosten (5 euro) voor u. Nadia laadt de volgende week voor 30kWh of 7,5 euro. En zoals altijd neemt ons platform de transactie over.
Het resultaat: geen tussentijdse facturen voor kleine bedragen. MobilityPlus houdt alles nauwkeurig bij en vergoed je eenmaal per kwartaal voor alle externe laadsessies.
Heeft je werknemer een elektrische bedrijfswagen, dan is het een goed idee om ook een privélaadpunt te voorzien. Maar: je werknemer maakt thuis gebruik van zijn of haar eigen energieplan. Hoe verloopt de automatische vergoeding in dat geval? Dit zijn de twee opties:
Optie 1: MobilityPlus vergoedt de werknemer
Op basis van de data die we via ons platform doorkrijgen, krijg je een maandelijkse factuur. Met dat geld vergoeden we nadien je werknemer.
Optie 2: Jij vergoedt de werknemer
Wij sturen je alle data door van het thuisgebruik, waarna jij de werknemer betaalt via het normale loonsysteem.